ازاریابی تلفنی شیوهshy;ای از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خود تماس تلفنی پایدار میshy;کند و به ارائه توضیحاتی در ارتباط با محصولات یا خدماتی که ارائه میshy;دهد میshy;پردازد و در نهایت از مشتری تقاضای خرید میshy;کند که به فروش تلفنی میshy;انجامد.

بنابراین در این روش مشتری، فروشنده را نمیshy;شناسد و حفظ ارتباطی که پایدار میshy;شود به فروشنده ارتباط دارد، اگر بازاریاب تلفنی بداند اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟ و آن را به پیشه ببندد مشتری میshy;تواند با او بستگی استوار کند و به خرید کالا و خدمات بازاریاب رغبت پیدا کند.

این مقاله را نیز بخوانید. آیا سوداگری من نیاز به بازاریابی دیجیتال دارد؟ (به همراه فایل صوتی)
چرا یادگیری اصول صحیح بازاریابی تلفنی مهم است؟
اهمیت یادگیری اصول درست بازاریابی تلفنی در آنshy;جایی است که این اصول در مناطق جغرافیایی، کشورها و فرهنگshy;های مختلف متفاوت است. ما باید به اندازهshy;ای با بستر فرهنگی آن منطقهshy;ای که قصد بازاریابی داریم آشنا باشیم. این هشدار باعث میshy;شود که بر پایه اصول بازاریابی آن ادب پیش برویم و در ارتباط موثر با مشتریان موفق عمل کنیم.

اصول درست بازاریابی تلفنی چیست؟
اصول درست بازاریابی تلفنی چیست؟
اصل اول:
هدف شما باید مشخص و ترجیحا مکتوب باشد. پروا داشته باشید که بازاریابی تلفنی نوعی مذاکره است و شما باید کاملا آمادگی هرگونه سوال و جوابی را داشته باشید. اگر منظور شما مشخص باشد میshy;توانید برای پاسخshy;های احتمالی طرف مقابل، خویش را آماده کنید.

اصل دوم:
کنار تلفن خود، کاغذ و قلم داشته باشید. چه بسا احتیاج به نتshy;برداری از صحبتshy;های مشتری داشته باشید و یا شاید لازم باشد آدرسی را یادداشت کنید. نباید مشتری را چشم براه نگه دارید. باید سریع باشید.

اصل سوم:
در بازاریابی تلفنی درست است که شما توانایی بستگی چشمی و زبان تن را از دست میshy;دهید اما صدا و لحن گفتمان که از شما گرفته نشده است. قدرت خویش را در شوق و هیجان و لحن مثبت و پرانرژی خویش اثر دهید.

اصول فروش تلفنی

اصل چهارم:
متنی از آنچه پیمان است بگویید به صورت کتبی داشته باشید. در این متن شما باید به ویژگیshy;های محصول اشاره کنید. البته توجه داشته باشید که نباید آن را روخوانی کنید بلکه باید به صورت حرفهshy;ای و جذاب آن را بازگو کنید.

اصل پنجم:
بدن شما در حالت ایستاده آدرنالین اکثریت تراوش میshy;کند که مایه چیرگی اغلب شما نسبت به حالت نشسته میshy;شود. بنابراین بایستید و صحبت کنید.

اصل ششم:
لطفا از حاشیه رفتن و صحبت درباره همهshy;چیز امتناع کنید. مشتری شما به اندازه کافی وقت ندارد. فقط نکات ترغیبshy;کننده را یادآور شوید.

اصل هفتم:
ابتدا به معرفی خود و کمپانی خود بپردازید. سپس به سراغ موضوع اصلی بروید و مزایا را بازگو کنید. در پایان با دریافت وقت ملاقات حضوری گفتگو را به فرجام برسانید.

اصل هشتم:
حفظ تعامل با مخاطب بسیار مهم است. نام بیننده خود را بپرسید و در درازا مکالمه نامش را خطاب کنید و او را به گفتshy;وگو ترغیب نمایید.

اصل نهم:
قدردان مشتری باشید و قدردانی خویش را اثر دهید. شما مهمshy;ترین دارایی فرد یعنی سررسید او را گرفتهshy;اید بعد باید سپاسshy;گذار باشید. قدردانی اعتمادسازی به پیگیری دارد و اعتمادسازی کامیابی شما را.

اصل دهم:
همیشه شنیدهshy;ایم که گرد از بهترین معلمshy;ها تجربه است. موفقیتshy;ها و شکستshy;هایتان را ارزیابی کنید و خویش را از نوبسازید. تسلیم نشوید.

در بازاریابی تلفنی چه بگویید؟
در بازاریابی تلفنی چه بگویید؟
فروش تلفنی نقدها و چالشshy;های زیاد زیادی به تعقیب دارد اما با شناخت کافی از محصولات و خدمات خود، تمرین تبادل نظر و البته ارشاد صحیح مشتریان میshy;توانید در تیم بازاریابی خویش کامیاب عمل کنید.

به جای پرحرفی، سوالات اختصار و هدفمند بپرسید.
مختصر و سودمند مزایای محصول خویش را برای مشتری توضیح دهید. مزایای گفته شده باید بر پایه نیازهای مخاطب شما باشد.
با داشتن اطلاعات کامل درباره فرآورده و یا خدمات خود، به پرسشshy;های مخاطبان خود به صورت کامل و جامع پاسخ دهید.
لازم نیست زیاد سنگین و ادبی صحبت کنید! صحیح است که باید به موضوع خود چیرگی داشته باشید ولی کاربرد بیshy;مورد از لغات فنی بیshy;مورد است.
در واپسین،انجام مزاکرهshy;ی فروش تلفنی یک جمعshy;بندی درست داشته باشید.
این مقاله را نیز بخوانید. افزایش فروش با کشف نیازهای پنهان مشتری
آیا بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی متفاوت است؟
در ریشه-بن-بیخ خیر تفاوتی ندارند ولی عدهshy;ای معتقدند که فروش تلفنی تنها برای اطلاعshy;رسانی و فروش محصولات و خدمات است اما بازاریابی تلفنی میshy;تواند برای نظرسنجی از مشتریان، ارزیابی بازارها، نزدیکshy;تر کردن رابطه کسب و کار با مشتریان و حتی مدیریت بستگی با مشتری استعمال داشته باشد.

اشتباهات بازاریابی تلفنی که کل زحمات شما را به باد میshy;دهد
اگر از محصولات خویش آگاهی کامل نداشته باشید نمیshy;توانید نیاز مشتری را تند تشخیص دهید و راهshy;حل خود را ارائه دهید.

بازاریاب حرفهshy;ای به تعقیب فروش تحمیلی نیست و به جای آنکه مدام دربارهshy;ی مزایای محصولات و خدمات خویش گفتگو کند، در ارتباط با اصولی که باره توجه مصرفshy;کنندگان است صحبت میshy;کند و پیشنهادات خود را ارائه میshy;دهد.

در شرایطی که شخصی به شما و محصولاتتان اعتماد کرده است ولی خرید نمیshy;کند باید این مسئله را پیگیری کنید. برای اینکه شانس خود را در فروش تلفنی خود بالا ببرید باید بدست تلفن او را از رضایت دیگر مشتریان مطلع کنید.

سخن پایانی:

هزینه تعویض نمایشگر گوشی‌ های هوشمند تاشدنی بازار چقدر است؟

جواب دادن تلفن همراه با پا!!

با اپلیکیشن FLOATNOTE، صحبت کنید و یادداشت بردارید

بهترین زمان برای تماس تلفنی با مشتری احتمالی – اصول مذاکرات تلفنی فروش

آموزش بازاریابی تلفنی : تکنیک های بازاریابی تلفنی که باید بدانید تا فروش موفق تلفنی داشته باشید

سه مدل جدید آیفون به زودی عرضه می شود

آداب مکالمه با تلفن

تلفنی ,بازاریابی ,میshy ,خویش ,داشته ,مشتری ,بازاریابی تلفنی ,داشته باشید ,فروش تلفنی ,خویش را ,و خدمات ,درست بازاریابی تلفنی ,بازاریابی تلفنی چیست؟ ,صحیح بازاریابی تلفنی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


مطالب اینترنتی Renea بیمه کوثر مطالب اینترنتی Data Science آموزش علم رگرسیون، داده کاوی، اقتصاد سنجی و علوم داده معرفی کالا فروشگاهی likamot رودان دانلود دکوراسیون داخلی و خارجی فایل دونی،دنیای فایل
دزدگ