و فروش تلفنی چیست؟ ما داریم داخل ایران زندگی میکنیم پس باید به سبک خودمون هم بازاریابی کنیم. بیایید با هم یاد بگیریم که چجوری داخل ایران بازاریابی کنیم.
دلیل اصلی شکست در پروژه ها، تاسیس شرکت، کارهای بزرگی که میخواهیم انجام بدهیم این است که به سبک کشور خودمون عمل نمیکنیم. مطلبی را از کشورهای دیگر پیدا میکنیم و میخوانیم و میخواهیم همان را اجرا کنیم خب معلوم است که به شکست میرسیم. چون بازار خودمان را نمیشناسیم و طبق روال خودمان عمل نمیکنیم.
کتاب های ترجمه شده یا مقاله های ترجمه شده را برمیداریم میخوانیم و مو به مو عمل میکنیم و میخواهیم که پیشرفت کنیم. این طور نیست.
دلیل اصلی موفقیت یا شکست کسب و کارهایمان هم، موفقیت یا شکست در تلاش های بازاریابی بیهوده است.
شما باید هدفتان از بازاریابی این باشد که تعداد بیشتری از محصولاتتان یا خدمات را با قیمت بیشتری بفروشید و بازار حوزه خود را در دستتان بگیرید.
بریم سراغ اینکه توی ایران چجوری بازاریابی تلفنی کنیم. البته لطفا قبل از آن مقاله
خیلی وقته که دیگه برای ما جا افتاده که بازاریابی کلا به معنای استخدام یک نفر مخصوصا با جنسیت خانم بعنوان کسی که تمام ساعات اداری خود را تماس میگیرد.
اول اینکه نیروی فروش ما باید یکسری ویژگی ها را داشته باشد که هنگام استخدام باید این مطالب را با فروشنده طی کرد.
نیروی فروش باید این ویژگی ها را داشته باشد:
بازاریابی و فروش تلفنی، بازاریابی است کهاز مشتری سوال پرسیده شودو گوش بدهید. گوش دادن و سوال پرسیدن 2 اصل مهم برای بازاریابی و فروش تلفنی است.
اگر رعایت نکردید، نمیتوانید بازاریاب تلفنی باشید.
علت اینکه میگوییم گوش کنید، این است که ما دوست داریم بیشتر درد و دل کنیم و شکایت و گله داشته باشیم تا گوش بدهیم. سوال بپرسید، پرسیدن سوال باعث میشود که مشتری را مجبور کنید صحبت کند و نیاز هایش را بگوید. وقتی شما نیاز های مشتری را فهمیدید دیگر خیلی راحت میتوانید بگردید و بهترین محصولتان را به مشتری پیشنهاد دهید.
حتما این نکته رعایت شود که با پرسیدن سوال های متعدد و خسته کننده مشتری را خسته نکنید.
اگر بیشتر از 4 الی 5 سوال از مشتری پرسیده شود مشتری دیگر به ادامه مکالمه علاقه ای نشان نخواهد داد.
سلام من هستم از وقتتون بخیر - وقت شما بخیر
میتونم چند لحظه ازتون وقت بگیرم و در مورد صحبت کنم (در این جمله یک کلمه مشتاق کننده است. این جمله به قدری تاثیر دارد که مشتری همان لحظه میتواند بگوید نه اگر کلمه مناسبی نباشد.) مثال اگر ساعت میفروشید. میتونم چند لحظه وقتتون رو بگیرم و در مورد جدید ترین ساعت دنیا -پرکاربردترین ساعت جهان- خاص ترین ساعت ایران صحبت کنم.
این جملات بستگی به نوع خدمات یا محصول شما دارد.
بعد از گرفتن جواب مثبت:
با توجه به پاسخ های مشتری شروع کنید به ارائه محصول خودتون
و یا تمامی کارهای عقب مانده در این چند رو تعطیلات را باید انجام دهد.
از مشتری هر اطلاعاتی نیاز نیست بدست بیارید. بهترین اطلاعاتی که مورد استفاده قرار میگیرد: نام کوچک -نام خانوادگی -تلفن- ایمیل - سمت
شما با ثبت این اطلاعات در نرم افزار های مدیریت مشتری میتوانید در زمان های مناسب و یا با استفاده از کمپین های مناسب فروش، با جداسازی دسته های مشتری از هم، بازاریابی بهتری داشته باشید.
برای دانستن اینکه مشتری چه نیازهایی دارد و در حال حاضر چه امکاناتی دارد و چه امکاناتی را میخواهد داشته باشد، باید از مشتری به صورت مستقیم سوال کنید.
این بهترین کار در بازاریابی و فروش تلفنی میباشد.
توجه داشته باشید که مشتری مشکلی دارد که سمت شما آمده است و دنبال محصولی میگردد تا نیازش را برطرف کند.
از مشتری بپرسید محصول رویاییدرون ذهنشچیست؟
این سوال ها هم باعث میشود که مشتری با خیال راحت با شما مشکل خود را در میان بگذارد و هم باعث دانستن شما در مورد نیازهای آنها میشود تا بتوانید بهترین پیشنهاد یا مناسب ترین محصولاتتان را با توجه به تناسب نیاز مشتری به آنها معرفی کنید.
سوال کردن از مشتری این اطمینان را به آنها میدهد تا به شما اعتماد بیشتری کنند و حس اجبار کردن آنها برای خرید یک محصول از بین خواهد رفت.
برای بازاریابی و فروش تلفنی بهتر است که بدانیم سه دسته از مشتریان وجود دارند:
بهترین نوع مشتری دسته اول میباشد که فروش به آنها هنر نیست.
دسته دوم را با سوالات خود میتوانید به هدف اصلی خودتان یعنی فروش نزدیک کنید. در واقع نیاز آنها را بفهمید و برطرف کنید.
دسته سوم را میتوانید اطلاعات مناسبی از محصولات خود بدهید و کسانی که نیازمند این محصول بودند را مثال بزنید تا شاید در آینده اگر نیازی به محصول شما پیدا کردند بدانند که شما فروشنده چنین محصولی بودید.
برای دسته اول
دسته دوم را اینگونه باید سوال کنید.
اگر به ترتیب این سوال ها را بپرسید نیاز های مشتری را شناسایی خواهید کرد و بهترین محصول را به او پیشنهاد میکنید.
دسته سوم در حال حاضر نیازی به محصول ما ندارند.
بهتر است یکسری اطلاعات به مشتری بدهید تا بداند که شما فروشنده چه محصولی هستید.
بازاریابیو فروش تلفنی چیست؟ ما داریم داخل ایران زندگی میکنیم پس باید به سبک خودمون هم بازاریابی کنیم. بیایید با هم یاد بگیریم که چجوری داخل ایران بازاریابی کنیم.
دلیل اصلی شکست در پروژه ها، تاسیس شرکت، کارهای بزرگی که میخواهیم انجام بدهیم این است که به سبک کشور خودمون عمل نمیکنیم. مطلبی را از کشورهای دیگر پیدا میکنیم و میخوانیم و میخواهیم همان را اجرا کنیم خب معلوم است که به شکست میرسیم. چون بازار خودمان را نمیشناسیم و طبق روال خودمان عمل نمیکنیم.
کتاب های ترجمه شده یا مقاله های ترجمه شده را برمیداریم میخوانیم و مو به مو عمل میکنیم و میخواهیم که پیشرفت کنیم. این طور نیست.
دلیل اصلی موفقیت یا شکست کسب و کارهایمان هم، موفقیت یا شکست در تلاش های بازاریابی بیهوده است.
شما باید هدفتان از بازاریابی این باشد که تعداد بیشتری از محصولاتتان یا خدمات را با قیمت بیشتری بفروشید و بازار حوزه خود را در دستتان بگیرید.
بریم سراغ اینکه توی ایران چجوری بازاریابی تلفنی کنیم. البته لطفا قبل از آن مقالهتفاوت بین بازاریابی و فروشرو بخوانید که بدانید چه فرقی بین فروش و بازاریابی است.
خیلی وقته که دیگه برای ما جا افتاده که بازاریابی کلا به معنای استخدام یک نفر مخصوصا با جنسیت خانم بعنوان کسی که تمام ساعات اداری خود را تماس میگیرد.
این نیرو را نیروی بازاریابی و فروش تلفنی میدانیم. پس اگر مقاله های دیگر را مطالعه کنید میبینید که این نیست و بعضی توقعات را نباید از بازاریاب تلفنی داشت.
اول اینکه نیروی فروش ما باید یکسری ویژگی ها را داشته باشد که هنگام استخدام باید این مطالب را با فروشنده طی کرد.
نیروی فروش باید این ویژگی ها را داشته باشد:
بهترین بازاریابی و فروش تلفنی، بازاریابی است کهاز مشتری سوال پرسیده شودو گوش بدهید. گوش دادن و سوال پرسیدن 2 اصل مهم برای بازاریابی و فروش تلفنی است.
اگر رعایت نکردید، نمیتوانید بازاریاب تلفنی باشید.
علت اینکه میگوییم گوش کنید، این است که ما دوست داریم بیشتر درد و دل کنیم و شکایت و گله داشته باشیم تا گوش بدهیم. سوال بپرسید، پرسیدن سوال باعث میشود که مشتری را مجبور کنید صحبت کند و نیاز هایش را بگوید. وقتی شما نیاز های مشتری را فهمیدید دیگر خیلی راحت میتوانید بگردید و بهترین محصولتان را به مشتری پیشنهاد دهید.
حتما این نکته رعایت شود که با پرسیدن سوال های متعدد و خسته کننده مشتری را خسته نکنید.
اگر بیشتر از 4 الی 5 سوال از مشتری پرسیده شود مشتری دیگر به ادامه مکالمه علاقه ای نشان نخواهد داد.
سلام من هستم از وقتتون بخیر - وقت شما بخیر
میتونم چند لحظه ازتون وقت بگیرم و در مورد صحبت کنم (در این جمله یک کلمه مشتاق کننده است. این جمله به قدری تاثیر دارد که مشتری همان لحظه میتواند بگوید نه اگر کلمه مناسبی نباشد.) مثال اگر ساعت میفروشید. میتونم چند لحظه وقتتون رو بگیرم و در مورد جدید ترین ساعت دنیا -پرکاربردترین ساعت جهان- خاص ترین ساعت ایران صحبت کنم.
این جملات بستگی به نوع خدمات یا محصول شما دارد.
بعد از گرفتن جواب مثبت:
با توجه به پاسخ های مشتری شروع کنید به ارائه محصول خودتون
و یا تمامی کارهای عقب مانده در این چند رو تعطیلات را باید انجام دهد.
از مشتری هر اطلاعاتی نیاز نیست بدست بیارید. بهترین اطلاعاتی که مورد استفاده قرار میگیرد: نام کوچک -نام خانوادگی -تلفن- ایمیل - سمت
شما با ثبت این اطلاعات در نرم افزار های مدیریت مشتری میتوانید در زمان های مناسب و یا با استفاده از کمپین های مناسب فروش، با جداسازی دسته های مشتری از هم، بازاریابی بهتری داشته باشید.
برای دانستن اینکه مشتری چه نیازهایی دارد و در حال حاضر چه امکاناتی دارد و چه امکاناتی را میخواهد داشته باشد، باید از مشتری به صورت مستقیم سوال کنید.
این بهترین کار در بازاریابی و فروش تلفنی میباشد.
توجه داشته باشید که مشتری مشکلی دارد که سمت شما آمده است و دنبال محصولی میگردد تا نیازش را برطرف کند.
از مشتری بپرسید محصول رویاییدرون ذهنشچیست؟
این سوال ها هم باعث میشود که مشتری با خیال راحت با شما مشکل خود را در میان بگذارد و هم باعث دانستن شما در مورد نیازهای آنها میشود تا بتوانید بهترین پیشنهاد یا مناسب ترین محصولاتتان را با توجه به تناسب نیاز مشتری به آنها معرفی کنید.
سوال کردن از مشتری این اطمینان را به آنها میدهد تا به شما اعتماد بیشتری کنند و حس اجبار کردن آنها برای خرید یک محصول از بین خواهد رفت.
برای بازاریابی و فروش تلفنی بهتر است که بدانیم سه دسته از مشتریان وجود دارند:
بهترین نوع مشتری دسته اول میباشد که فروش به آنها هنر نیست.
دسته دوم را با سوالات خود میتوانید به هدف اصلی خودتان یعنی فروش نزدیک کنید. در واقع نیاز آنها را بفهمید و برطرف کنید.
دسته سوم را میتوانید اطلاعات مناسبی از محصولات خود بدهید و کسانی که نیازمند این محصول بودند را مثال بزنید تا شاید در آینده اگر نیازی به محصول شما پیدا کردند بدانند که شما فروشنده چنین محصولی بودید.
برای دسته اول
دسته دوم را اینگونه باید سوال کنید.
اگر به ترتیب این سوال ها را بپرسید نیاز های مشتری را شناسایی خواهید کرد و بهترین محصول را به او پیشنهاد میکنید.
دسته سوم در حال حاضر نیازی به محصول ما ندارند.
بهتر است یکسری اطلاعات به مشتری بدهید تا بداند که شما فروشنده چه محصولی هستید.
سوال آخر از مشتری چیست؟
در نهایت و بعد از معرفی خود و محصولتان باید فروش را ببندید.
الان براتون آماده میکنم.و. سوالاتی که تمام کننده باشد بپرسید و مشتری را به سمت مراحل انتهایی فروش ببرید.
هزینه تعویض نمایشگر گوشی های هوشمند تاشدنی بازار چقدر است؟
با اپلیکیشن FLOATNOTE، صحبت کنید و یادداشت بردارید
بهترین زمان برای تماس تلفنی با مشتری احتمالی – اصول مذاکرات تلفنی فروش
آموزش بازاریابی تلفنی : تکنیک های بازاریابی تلفنی که باید بدانید تا فروش موفق تلفنی داشته باشید
مشتری ,بازاریابی ,تلفنی ,سوال ,های ,داشته ,بازاریابی و ,و فروش ,فروش تلفنی ,از مشتری ,بعد از ,اصول بازاریابی تلفنی ,برای بازاریابی تلفنی ,بازاریابی تلفنی بدترین ,باید بپرسید چیست؟
درباره این سایت