به نظر بعضی از کارشناسان، بازاریابی تلفنی در جامعه امروز مرده است. و تاثیر و اثر بخشی لازم که در طی ده های پیش داشت را ندارد. با این حال کماکان کمپانی هایی هستند که این شیوه را شیوه مطلوب و کارآمد می دانند. به عقیده من لازم است کمپانی هایی که هنوز از این طریق استفاده می کنند و بازاریابی خویش را از این طریق قبل می برند، تکنیک های زیر را در جهت افزایش پرتو بخشی آن و بهبود فرایند دنبال های خود به کار می گیرند.
۱ - لطفاً ربات نباشید! و صحبت های خویش را بر پای بست، دربایستن مشتری پیش ببرید.
در اثناء بازاریابی تلفنی، لحن صحبت شما هنگام برخورد با مشتری بسیار تعیین کننده است. کوشش کنید در این مواقع به چهره یکنواخت گفتگو نکنید. یکنواختی لحن صدا اعتماد طرف روبرو به شما را از بین خواهد برد و این پرماسیدن را منتقل می کند که تاین مشتری هم یگانه از هزاران مشتری در میانی مشتریان شماست. لحن صدای شما باید لذت دسته و دلنشین باشد، گویی طرف مقابل، نخستین مشتری شما در درازا روز است. مشتریان علاقه بسیاری به متفاوت بودن دارند و در این صورت تریجح می دهند که حرف های شما را بشنوند.
۲ - سررسید مناسب تماس خویش را انتخاب کنید (بدانید که چه هنگام باید تماس بگیرید.)
برای بازاریابی تلفنی در مجموعه های مدل B2B، مسئله مهم، برگزیدن زمان مناسب برای برقراری تماس می باشد. هر مشتری بر اساس سوداگری متفاوت خود و در ضمن نقشی که در سازمان دارند، موعد پسندیده برای تعقیب ویژه خویش را خواهد داشت. بر اساس نتایج بررسی ها و تحقیقات اتمام شده، سررسید هایی که بهترین نتایج شدنی را ارائه می دهند، عبارتند از:
- از ۱۰ الی ۱۱٫۳۰ صبح
- ۵ دقیقه پیش از شروع ساعت بعد که مدیران هنوز وارد جلسه نشده اند.
- بامداد زود پیش از اینکه سوداگری به معنای واقعی آغاز شود.
۳ - از پیش چهارچوب هایی برای تماستان داشته باشید.
حتی اگر شما در کسب و کار خویش باتجربه نیز باشید، داشتن یک چهارچوب مشخص برای تماس تلفنی بایسته است. این مدل تماس شما را از سایر تماس های غیر از فروش جدا می سازد. چهارچوب مربوط به یک تماس، دربرگیرنده موارد پایین است:
- پیش از آغاز تماس و یا قبل از آغاز مکالمه، لغایت حتماً امکان مطمئن گردید که مشتری مقارن به شغل دیگری مشغول نباشد و نیز اطمینان حاصل کنید که در زمان مناسبی تماس گرفته اید. البته این مساله نیازمند در عقیده داشتن مولفه هایی از دسته شناخت سوداگری مشتری و نقش فردمورد عقیده می باشد. فلذا اطلاعات طرف خویش را در نرم افزار CRM تان به راستی ثبت نمایید.
- سوالی پیوسته با سوداگری خود بپرسید. برای نمونه سوال کنید که ldquo;شما در حال آماده چگونه از X بهره گیری می کنید؟rdquo; اپرسش در ارتباط با مسائل غیر کاری و حاشیه ای حس چندان مثبتی به مشتری منتقل نمی کند
- توصیه خویش را ذکر کنید. این پیشنهاد باید روشن و روشن باشد.
- این اطمینان را بدهید که نگرانی ها و دغدغه های آن ها را درک می کنید و برای رفع آن ها راه حل دارید. برای این قصد باید دغدغه های مشتری خود را از نخست معرفی کنید.
- اگر مشتری مقوله ی کسب و کارتان را پسندید، تماس تلفنی بعدی را همان هنگام با وی منسجم کنید. و حتما کوشش کنید که چندین سررسید متفاوت در روزهای گوناگون هفته برای تماس و یا ملاقات بعدی در نظر داشته باشید.
- بدانید که چه زمانی و چگونه باید تماس را به انجام برسانید و برای آن برنامه داشته باشید. نتیجه نهایی برای تماس خیلی می تواند مهم و تعیین کننده باشد.
۴ - اطلاعات اکثریت از کسب و کار خویش ارائه دهید.
شنیدن عبارت ldquo;برای من اطلاعات اکثریت بفرستیدrdquo; از طرف مشتری هر چند امیدوار کننده است، اما اگر در ۲ دقیقه نخست آغاز تماس باشد، به این معنی است که مخاطب تمایلی به ادامه مکالمه نداشته و شیوهshy;ای مودبانه برای پسین دادن به تماس تلفنی در قبل گرفته است. این مساله یعنی مشتری جواب قانع کننده ای را دریافت نکرده است.
در این حالت نباید فقط به گفتن ldquo;بلهrdquo; اکتفا کنید؛ بلکه باید پیوسته دیتا و پافشاری کنید اطلاعات ارسالی شما کاملا متناسب با احتیاج بیننده است. در پیوستگی سعی کنید اطلاعات سودمند و باره احتیاج آن ها را در اختیارشان قرار دهید و سپس مکالمه را به واپسین،انجام برسانید. این فرمایش می تواند جهت پیشبرد و ادامه فرایند فروش و بازاریابی بکار رود.
۵ - اهداف واقع بینانه و قابل دسترس داشته باشید.
قبل از اقدام برای هرگونه بازاریابی تلفنی، باید به این موضوع واقف باشید که فروش فوری به این طریق ، پدیده ای کمیاب است. افراد موردنظر شما کاملاً غریبه هستند و هیچ ایده ای در این باره که شما چه کسی هستید و اینکه می خواهید چه فرآورده یا خدمتی بفروشید، ندارند. مثلاً به جای تعیین این منظور که در مدت زمان X، Y مقدار از فرآورده یا خدمت خود را بفروشید، هدف واقع بینانه تری انتخاب نمایید؛ به نوع ای که دستیابی به آن تا حد بسیار زیادی امکان پذیر باشد. برگزیدن اهداف دست نایافتنی، مشتری را از ادامه مشارکت دلسرد کرده و به نتیجه دلخواه مدنظرتان نخواهید رسید.
در فرجام باید بیان کرد بازاریابی تلفنی مهارتی است که در درازا سررسید تکمیل می گردد و موارد بیان شده باید در طولانی مدت و بصورت مداوم تمرین شوند تا خروجی های مناسبی برای شما به همراه داشته باشند. از این رو تمرکز بر تمرین مداوم و ممارست بر آموزش و یادگیری تکنیک های این طریق بازاریابی می تواند کماکان در حفظ این روش تاثیرگذار باشد.
هزینه تعویض نمایشگر گوشی های هوشمند تاشدنی بازار چقدر است؟
با اپلیکیشن FLOATNOTE، صحبت کنید و یادداشت بردارید
بهترین زمان برای تماس تلفنی با مشتری احتمالی – اصول مذاکرات تلفنی فروش
آموزش بازاریابی تلفنی : تکنیک های بازاریابی تلفنی که باید بدانید تا فروش موفق تلفنی داشته باشید
مشتری ,های ,بازاریابی ,تلفنی ,خویش ,ای ,خویش را ,را از ,که در ,این طریق ,داشته باشید
درباره این سایت